Procés mural contra els prejudicis

Un grup de 8 alumnes de 4t d’ESO de l’Institut Alzina en el barri de Congrés-Indians, va participar en la creació d’un mural col·laboratiu al passadís del centre durant els dies 6 i 7 de juny de 2024. Aquesta acció, conduïda per Mònica Romero, muralista i artista professional, juntament amb l’equip tècnic d’Intered, va ser el resultat d’un procés de treball amb l’alumnat per identificar necessitats i malestars que senten les joves en el marc de les violències estructurals com el masclisme, el racisme o l’LGBTQ-fòbia.

Durant el procés, l’alumnat va poder debatre sobre com els afectaven aquestes violències i com es reprodueixen també en el context de l’institut. El debat durant les sessions de treball va permetre a l’alumnat identificar la necessitat de treballar la mirada adulcentrista i com aquesta genera prejudicis cap a les joves quan elles expressen la seva manera d’entendre la pròpia realitat o la seva manera de veure les problemàtiques socials i personals actuals.

Seguint aquest interès i amb l’objectiu que el mural representes a totes les joves de l’institut, es va decidir que l’estructura del mural tingués una frase principal “Les joves alcem la veu contra els prejudicis” i dues paraules traduïdes en cinc idiomes diferents que es parlen a l’institut “Respectem” i “escoltem”.

Durant la jornada de pintura mural, que va durar tota la tarda del 6 de juny i el matí del 7 de juny, van participar l’alumnat motor del procés i també s’hi van sumar alumnes d’altres cursos i companyes de 4t d’ESO.

Altres Experiències Inspiradores